zaterdag 25 oktober 2014

Paddestoelen!

Het is nu echt herfst!!
Ik haakte een paar paddenstoelen!
:o)





Even ter decoratie op mijn vaas ;)


Ze lijken wat op het paddenstoeltje van Grietjekarwietje...maar ik haakte ze anders

Ik haakte ze zo:

Hoedje

- In Magische ring haak je 6 vaste (6)
- Haak in elke vaste 2 vaste (12)
- Haak 1 vaste in elke vaste (12)
- In elke 2e vaste 2 vaste haken (18)
- Haak 1 vaste in elke vaste (18)
- In elke 3e vaste 2 vaste haken (24)
- Haak 1 vaste in elke vaste (24)
- Haak elke 3e en 4e samen (18)
- Haak elke 2e en 3e samen (12)
- Haak elke 1e en 2e samen (6)
Knip af en vul lichtjes op
Trek met een stopnaald het losse draad door de binnenste lusjes van de 6 vaste
Sluit stevig de ring

Steeltje
- In Magische ring haak je 6 vaste (6)
- Haak in elke vaste 2 vaste (12)
- Haak in de buitenste lussen 1 vaste (12)
- Haak in elke vaste 1 vaste (12)
- Haak elke 1e en 2e samen (6)
- Haak 1 vaste in elke vaste (6)
Knip met ruim draad af en vul lichtjes op

Naai het steeltje aan het hoedje.
Met het lange losse draad borduur je stippen op het hoedje



Succes!!!

Fijn weekend! Dinaz ♥





4 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan! En dank je voor het delen van je patroontje!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn leuk! Dankjewel voor het patroontje, ik zal het meteen pinnen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze mooi, en zo leuk dat je het patroontje deelt!
    Groetjes
    Miriam

    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leukerds ik heb je hier gelinked https://www.facebook.com/jennekevm

    vr gr jenneke

    BeantwoordenVerwijderen