vrijdag 27 april 2012

Schaapje patroon

Voor de bruiloft van mijn schoonzusje en partner haakte ik 22 kleine schaapjes.


Ik haakte bruine en witte...natuurlijk vergat ik foto's te maken van ze allemaal.

Wil jij ze ook maken?
Dit is mijn patroon:

Kop met lijfje
Je begint bij z'n neus

Magic Ring 6 v.
in de 1e vaste (1v, 1 hst, 1 st) in de 2e vaste (1 hst, 1v) dan 4 v (9)
2v, 2v in 1, 6v (10)
3v, 2v in 1, 6v (11)
8v, 2v in 1, 2v (12)
3v, 2x 2v in 1, 3v, 4x 2v in 1 (18)
18 v.
---wissel naar 'pluis'wol---
6 toeren 18 v.
---vullen---
minderen door 1v in 2v te haken (12)
minderen door 1v in 2v te haken (6)
minder nog één keer om het mooi dicht te haken
Hecht af met hv.
 Werk draadjes netjes weg

Pootjes 4x
Magic Ring 5 v
18 v rondom haken
---vullen---
Hecht af

Oortjes
3 l
2v in 2e l
1v in 1e l
hecht af
Eind draadjes gebruik je om het oortje aan het hoofdje te naaien

Naai de pootjes aan het schaapje.
Naai de oortjes op het kopje.
Borduur het gezichtje (evt. kraaltje als neusje)

Succes!

Groetjes Dinaz ♥

Natuurlijk is het patroon alleen voor eigen gebruik.
Een link naar jouw resultaat lijkt me erg leuk!


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke schaapjes. ik ga het patroon bewaren om over een tijdje voor een vriendin te maken die zelf schapen heeft. Dank je wel voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hop nu even van de 1 naar de ander :-) OOK deze heb ik gelinked op gratis gevonden patronen FB site van me :-) ♥ https://www.facebook.com/jennekevm HEEL LEUK

    BeantwoordenVerwijderen