maandag 25 maart 2013

Dit weekend...en nog meer vlinders

Het was een raar weekend...
Zaterdagochtend was deprimerend...bleh gewoon.
Komt m'n moeder met de vraag of wij het weekend op de Teckel en het huis willen passen...??
Graag!!! 

Hun huis is iets warmer, groter en comfortabeler dan ons piephuisje...
dus zaten wij zaterdagavond (na een feestmaal bij Schoonouders) in het mooie Gaasterland.
Warm aan de keukentafel, drankje erbij, het bad vollopend...heerlijk!
Zondagochtend om acht uur de Teckel uitlatend (bijna vliegerend......in de flinke koude oostenwind)
en dan bij terugkomst een kop thee met een haakwerkje...hé hé.

Ik begon maar weer eens met wat nieuws:
 Het wordt een kussenhoesje...het patroon is van hier

Ook haakte ik nog meer vlindertjes...:o)
Ik haak ze zo...

In een MagicRing:
9 losse
Halve vaste in 3e losse vanaf de haak.
4dubbelstokje
3dubbelstokje
dubbelstokje
stokje
3 losse
halve vaste
* 4 losse
dubbelstokje
3dubbelstokje
dubbelstokje
4 losse *
Halve vaste
Van * tot * nog een keer
3 losse
stokje
dubbelstokje
3dubbelstokje
4dubbelstokje
3 losse
halve vaste in 3e losse vanaf de haak
5 losse
halve vaste

Trek de ring dicht en Hecht af!

Succes! Dinaz ♥
...ik bereid me voor op mijn tandartsbezoek...oh...

14 opmerkingen:

  1. Wat heb je dan toch opeens een heerlijk warm weekend gehad:)
    Je hebt in ieder geval ook niet stil gezeten. Leuk nieuw project.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci voor de werkbeschrijving van die vlindertjes!
    Klinkt als een gezellig weekendje, dat je had!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke vlinder weer! En je kussen wordt ook mooi. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een mooie kussenhoes zeg
    En je vlinders ♥
    Wat zul je genoten hebben zeg, zaaalig ff in bad..ik droom ervan ahha.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch nog een leuk weekend en heerlijk kunnen haken. Succes bij de tandarts. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat gezellie weer allemaal leuk hoesje,en vlinders natuurlijk:))

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn ook weer leuke vlinders, dank je voor het delen.
    Volgens mij wordt die kussenhoes ook heel mooi, veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte bij de tandarts, ik hoop voor je dat het inmiddels achter de rug is. En leuk, die “platte” vlindertjes, die ga ik eens uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kussenhoes. Ook de vlindertjes zien er heel mooi uit.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk patroon!!! Ik moet nu toch echt eens een vlindertje gaan haken...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt weer mooi, fijn dat je nog zo'n lekker week-end hebt gehad!! Bedankt voor het delen van het vlinderpatroontje en hopelijk viel het tandarts bezoekje mee:-)) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, Gaasterland is moooooi, we gaan er wel eens wandelen in het bos en dan langs het Mirnster klif, lekker even zitten en uitrusten.
    Fijn dat dit uitje een vervelend weekend onderbroken heeft.
    Jouw kussenhoesje wordt helemaal geweldig!!!
    Sterkte bij de tandarts!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke vlindertjes! Vind je blog heel leuk... heb het schaapje al gemaakt en die is erg leuk geworden. Bedankt voor het delen van al die leuke patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie vorm hebben die vlinders. Ik heb ze meteen gepint. kan ik ze ook eens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen