maandag 4 februari 2013

DIY Vlinder haken #1

De vlinders die ik haakte in m'n vorige blogbericht zijn heel eenvoudig om te haken!

Als ik leuke kleine patroontjes tegen kom schrijf ik ze vaak in een boekje... 
Dit patroontje schreef ik er al zo'n 2 jaar geleden in...ik heb echt geen idee meer waar ik het tegen kwam.
:o)

Voor wie deze vlinder ook wil haken hier het patroon:

~ Begin met een Magic Loop
Toer 1
~haak 1 vaste
~ haak 2 losse

~ haak 2 stokjes en 1 losse
~  haak *3 stokjes en 1 losse*  7 keer
~sluit de ring door aan het losse eindje te trekken

~ haak een halve vaste in de 3e losse waarmee je begon.
(je hebt nu 8 'clusters' met 8 openingetjes)

Toer 2
~ haak 4 losse

 ~ haak * 3 stokjes - 1 losse - 3 stokjes*  in het openingetje van de vorige toer.
~haak* tot*  7 keer in elke opening.
~ haak in de laatste opening 3 stokjes - 1 losse - 2 stokjes
~ sluit de toer met een halve vaste in de 3e losse waarmee je Toer 2 begon.

Toer 3
~ haak *8 stokjes in de 1e opening.
~ haak een halve vaste* in de 2e opening
~ haak van * tot * nog eens 7 keer.

Sluit de toer NIET met een halve vaste!!!

Knip het draad ruim af.
Steek het draad met een naald door de 2e lus.
Steek de naald dan terug door de lus waar je vandaan kwam.
Zie foto!
Zo hecht je het mooi af.

Je hebt nu een 'hobbelige' bloem.

Die bloem vouw je mooi dubbel:
 Het begint er al op te lijken :o)

Haak ongeveer 14 losse.
Knoop deze als lijfje om de vlinder.
Klaar!!!

Veel plezier ermee!
Mocht je toch nog vragen hebben...vraag gerust!

Groetjes Dinaz ♥

Oh...ik kreeg vandaag zomaar weer post! Morgen meer daarover!!! :o)

27 opmerkingen:

  1. Dank je wel, komt op mijn to do lijstje!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk, ik ga er een stuk of wat haken voor aan de tak boven de tafel, samen met wat bloesem tover ik er een lente spektakel van, dan je wel!!!
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk, dat ga ik zeker bewaren :)
    groetjes
    Miss Mustache.
    PS: wat leuk he post krijgen, ik kreeg vandaag ook twee vlopkes in mijn brievenbus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt je vlinder & de DIY!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zijn die vlinders. Die postbode heeft het maar druk bij jou:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het patroontje en je super duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Dina,
    Leuk om zo'n vlinder te haken, ik hou hem in gedachten..ben benieuwd wat de post heeft gebracht...Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dinaz, geweldig, wat een mooie vlinder en wat heerlijk dat je er een beschrijving met foto's bij hebt gedaan. Die ga ik naast de bloemetjes die ik heb gezien ook maken.
    Dank je wel.

    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is echt mooi uitgelegd! Ik ga het proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk patroon! Die ga ik vast wel een keertje maken, lijkt me een leuk werkje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. bedankt voor het delen van het patroontje,ziet er niet zo moeilijk uit,
    leuk voor de lente takjes...

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Dina,
    Haken kan ik zelf niet, mijn twinsis wel..vandaar dat ik vele bloggers volg.
    Bij jou ben ik gekomen via Nicole, ik zat dat super lieve vlindertje, en dat bracht me bij jou.
    Ik ga je volgen
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb ooit wel eens zo'n soort vlindertje gehaakt maar weet eveneens niet meer waar vandaan...dus hier ben ik wel blij mee en sla het dit keer gelijk op...ze zijn zo schattig!! Thanxxx voor de moeite!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel voor het duideljke patroon van die mooie vlinder.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief vlindertje! Bedankt voor de DIY!
    Ik ga je volgen :)
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een topper van een DIY patroon van deze vlinder. Ik ga hem pinnen!! En zeker eens haken. Leuk voor op een zomerkrans of als Deco voor de zomertafel.
    Groetjes ut Ljouwert Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bonjour, je suis un client de Lammyyarns, en france. J'apprècie beuacoup ce que vous faites.Me permettais vous de mettre votre lien sur mon site? Merci beaucoup pour vos créations. bonne continuation
    Cordialement
    Eric Pierru

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hallo ,pas juist je vlindertje gemaakt met als extra voelsprietjes was heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor het delen!! Ik heb een linkje geplaatst op mijn blog en ga je volgen.

    Groetjes,
    Stefanie

    cutedutch.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. leuk om te doen, ga er zeker meer maken. bedankt voor de goede uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Djw duidelijke beschrijving gaat hem vaker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt voor de heldere uitleg, ze zijn super leuk om te maken en zijn ontzettend mooi, dank je wel !!

    BeantwoordenVerwijderen