zondag 17 maart 2013

DIY Vlinder haken #2

Ik haakte deze week heel wat vlinders
...natuurlijk vergat ik een foto te maken...dus die hebben jullie nog tegoed!

 Hier de werkbeschrijving van het kleine vlindertje:

Haak 8 losse

Sluit tot ring met een halve vaste

Haak 3 losse

Haak 2 stokjes

Haak dan *3 losse en 3 stokjes* 7x, eindig met 3 losse

Haak een halve vaste in de 3 losse waarmee je begon

Haak een halve vaste op het tweede stokje

Haak dan in de eerste twee openingen:
* 1 vaste, 1 half stokje, 4 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste* 

Haak in de derde opening:
* 1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes, 3 losse*

Haak een halve vaste in de 1e losse

Haak dan weer * 2 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste*

Haak in de vierde opening 
* 1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes, 3 losse, halve vaste in 1e losse, 2 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste*

In de vijfde en zesde opening:
* 1 vaste, 1 half stokje, 4 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste* 
En tot slot in de zevende en achtste opening:
* 1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes, 3 losse, halve vaste in 1e losse, 2 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste*
 Je krijgt dan deze 'bloem'
Hecht netjes af!

Vouw de 'bloem' dubbel

 En dan als laatste met een ander kleurtje 11 losse eromheen knopen!

Zoals linksboven, kun je ze ook anders dubbelvouwen...

Veel plezier ermee! Succes!!!

X Dinaz ♥ 

Heb je vragen? Vraag gerust!

25 opmerkingen:

  1. Prachtig ! Dank je wel voor de duidelijke uitleg!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het delen! Ik had ze van de week al gezien en vond toen de puntjes er al aan al zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor die duidelijke omschrijving! Zo krijg ik het zelfs misschien nog wel voor elkaar :-) Ga ik een keertje proberen, want ik word helemaal vrolijk van dat lentegevoel hier op je blog. Dus ik begin er aan, als ik uitgesnotterd ben. Welke dikte van haaknaald gebruikte je? groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte voor deze vlindertjes haaknaald 3, maar elke maat moet wel lukken hoor! Succes & beterschap!

      Verwijderen
  4. Dankje voor de uitleg, ze zijn erg mooi! Groetjes Janny
    Creatiefmetmij.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super duidelijk beschrijving,ga zeker keertje proberen Bedankt voor het delen van je patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het blijft maar fladderen bij jouw he,hihi,leuk patroontje,ga er een paar haken voor de paastakken,bedankt voor het delen:D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze heel mooi, ik ga eens op mijn pinknopje klikken en als ik dan wat meer tijd heb... Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk ik hoop ze buiten ook weer spoedig rond te zien fladderen,heb ze graag voor mijn camera!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga zo eens proberen of het me lukt. Ik heb een paastak en ik denk dat ze er fantastisch bij passen. Fijne zondag, liefs Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze super schattig zeg.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  11. bedankt voor de uitleg Dinaz, ik ga daar zeker gebruik van maken SUPER !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat leg je mooi uit. Dit ga ik zeker een keer uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Dinaz, wat ben je toch altijd lekker duidelijk. Dan krijg ik er meteen zin in als ik dat al niet had. Maar nu eerst even nog heel veel blogjes lezen met het snorrende kacheltje naast me.

    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt een heel leuk patroon, dankjewel! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk patroon en apart ook zo dubbel gr.Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk patroontje :) Ik heb het meteen uitgeprobeerd; http://threadyarknot.blogspot.nl/2013/03/haakpraatjes.html
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik dacht eerst van hé, dat patroontje ken ik van bij http://veranadine.blogspot.nl/2012/10/vindertje.html
    maar nu zie ik dat je er puntjes bij gemaakt hebt. Zal ik ook eens uitproberen ;)
    'n vrolijke groet,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is gelukt!!!
    Super bedankt!!
    Het enige wat beetje onduidelijk is hoe je dat puntje nou zo mooi en niet gedraaid krijgt! NA wat tobben lukte het maar dat is voor mij vrij onduidelijk.
    en dan moet ik er wel bij zeggen dat ik een beginner ben hoor :)

    In elk geval een superleuk patroon!!
    bedankt voor het online zetten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ben beginnende haakster!
    Het is gelukt drie vlinders te maken met deze duidelijke uitleg,
    Bedankt hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Dina, een leuk vlindertje heb je daar. Het is al een hele tijd geleden dat iemand hierop gereageerd heeft. En ik kwam ze tegen op Pinterest. Nu heb ik alleen ff een vraagje welke haakwol je gebruikt. Met sommige soorten komt zo'n vlindertje niet helemaal goed tot zin recht vind ik. 😉 groetjes Babette.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Dina, een leuk vlindertje heb je daar. Het is al een hele tijd geleden dat iemand hierop gereageerd heeft. En ik kwam ze tegen op Pinterest. Nu heb ik alleen ff een vraagje welke haakwol je gebruikt. Met sommige soorten komt zo'n vlindertje niet helemaal goed tot zin recht vind ik. 😉 groetjes Babette.