vrijdag 9 maart 2012

Nieuw boek met patroon

Voor mijn schoonzusje en zwager ben ik op dit moment druk kleine schaapjes aan het haken.
Als dank kreeg ik van mijn schoonzusje dit boek.
Ik ben dol op vlinders!!!

Deze vlinder wil ik binnenkort gaan maken...als ik tijd heb.
Past echt bij de lente!!!

Weet je wat, hier het patroontje:
En voor wie dit soort patronen niet lezen kan, hier de beschrijving:
 
l = losse
v = vaste
hv = halve vaste
ds = dubbel stokje
dds = drie dubbel stokje
4ds = vier dubbel stokje
 
Vleugels (worden in 1 rij gemaakt met de goede kant voor)
Haak een ketting van 13 l met Geel, sla 5 l over, 2 dds in volgende l,
5 l, 1v in 7e van 13 l, 4 l, (1dds, 1 4ds) in 8e van 13 l, 3 l, 1hv op 4ds, 6 l, 1hv in 9e van 13l, 9l, sla 2 l over, hv in volgende l ( 1 4ds, 1 dds) in 10e van 13 l, 4 l, 1v in 11e van 13l, 5 l, 2ds in 12e van 13l, 5 l, 1 hv in 13 l. Hecht af.
Lijfje (goede kant) Haak 7 l met Groen, sla 1 l over, 1v in volgende l, 1hv in elke volgende 4l. Hecht af.
Afwerking: Neem midden bij elkaar, sluit het en maak vleugels aan elkaar. Pers. 
Naai lijfje op zijn plaats. Borduur met Oranje een vlek op elke vleugel. 
Maak voelsprietjes met Groen
 
Klaar!!!

Veel plezier en fijn weekend alvast!!!
Dinaz ♥

1 opmerking:

  1. Goede avond Dinaz,heb je de vlinder al zelf gemaakt? Mag ik vragen welke wol een naalddikte wordt gebruikt? Ik heb al diverse varianten uitgeprobeerd, maar het wordt niet zo mooi compact als op de foto.
    Vriendelijke groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen